Napokon je u vaš život ušlo to dugo očekivano klupko ljubavi i sreće kojem ste se zajedno s partnerom nadali, koje ste planirali i iščekivali. Oboje ste opčinjeni, ushićeni i izvan sebe od sreće. Vašoj međusobnoj ljubavi udahnut je novi život i snaga te ste oboje opijeni obiteljskom srećom. Ili možda niste?

New feelings towards dad

Rođenje djeteta može izrazito opteretiti vaš odnos. Život se odjednom nepovratno promijenio, a pogotovo vaš. Uloge u vašem odnosu također se mijenjaju, baš kao i očekivanja. Novopečene majke ponekad teško održavaju životnu ravnotežu te se mnoge od njih osjećaju kao da na sebe preuzimaju većinu kućanskih, društvenih i roditeljskih obveza te se žale na neravnomjernu podjelu poslova. Pronalazak ravnoteže može predstavljati izazov. Možda se promijenio samo vaš život, a ne i život vašeg partnera, koji i dalje odlazi na posao, ima iste društvene navike i sl.  

Kao djetetov primarni skrbnik, prestali ste raditi (kratkoročno ili dugoročno) da biste brinuli o njemu, stoga je izuzetno važno imati osjećaj da vas partner cijeni, podržava i poštuje.

Možete razviti ogorčenost prema partneru ako on umanjuje vaš trud ili u trenutku kada bi vam trebao pomoći, grubo zanemari vaš raspored i uništi rutine koje ste teškom mukom stvarali i sl.

Jilly, majka dvoje djece i klinička psihologinja, navodi:

Po prvi puta u zajedničkom životu vaše se svakodnevice razilaze i to vam se može činiti kao nesavladiva prepreka. Nama je pomoglo jasno određivanje uloga i činjenica da moj suprug nije pokušavao djeci biti „mama“, već je s njima razvio vlastiti odnos, način provođenja vremena i ophođenja.

Moguće je i da vaš partner ne razumije kolika vam je zapravo podrška potrebna, koliko ste iscrpljeni i kako se nositi s vašim promjenama raspoloženja. Teško je u jednom trenu imati karijeru u kojoj uživate, a u sljedećem doživjeti potpuni poraz od djeteta (Djeteta! Koliko teško može biti brinuti se o tom mališanu?! Jako teško.) Mnoge žene frustracije i ljutnju iskaljuju na svojim najbližima. Nemojte podcjenjivati bujicu hormona nakon poroda, zbog kojih ćete se osjećati kao da ste zapeli na ludom emocionalnom vrtuljku. Bit ćete neraspoloženi, proživljavati nagle uspone i padove ili se pak vrtjeti u krug. Riječ je o prirodnoj pojavi. Vaše se tijelo vraća u normalu. Neki se mogu suočiti i s depresijom. Ako vam se to dogodi, važno je da prihvatite svoje osjećaje i što prije potražite pomoć.  

Zamjeranje partneru tema je o kojoj svi govore. Ako bacite oko na neke od brojnih internetskih foruma za roditelje, osjećat ćete se bolje, jer riječ je o učestalom problemu. Čekaju vas prepirke, gunđanja, ignoriranje, a sve to dovest će do niza zamjerki usmjerenih na partnera. Kako se onda nositi s tim potisnutim gnjevom i neminovnom eksplozijom?

Najprije morate prekinuti taj začarani krug negativnosti te odrediti što želite postići i kako to možete priopćiti partneru.

Razgovarajte. Možda se čini očitim, no razgovor je neophodan. Baš kao i pronalazak pravog vremena i mjesta za razgovor. Razgovarajte kao odrasle osobe, u neutralnom okruženju, daleko od uplakanog djeteta.

Opustite se. Probajte izbjeći ishitrene reakcije i donošenje odluka koje bi vam mogle promijeniti život u trenutku ljutnje.

Stavite osjećaje na papir. Frustracije izbacite zapisivanjem negativnih misli. Probajte pritom biti što konkretniji da biste lakše otkrili što vas zapravo muči.

Zadržite pribranost. Prije razgovora s partnerom smirite se i priberite. Možda će vam za to trebati nekoliko dubokih udaha, udarac šakom o stari jastuk ili glazba dovoljno glasna da nadjača vrisak frustracije.

Izbjegnite svađe koje ne vode nikamo. Ako imate osjećaj da se vrtite u krug, promijenite pristup. Ako vas partner ne razumije, svoje mišljenje izrazite na drugačiji način. Možda vam se čini da ste dovoljno jasni kada kažete A+B=C, no ono što vaš partner čuje jest X+Y=Z. Savjetujte se s prijateljima ili po mogućnosti sa stručnim savjetnikom, koji će situaciju sagledati iz drugačije perspektive. Trebate naučiti svoja mišljenja izražavati na način koji vaš partner neće doživjeti kao napad.

Usredotočite se na sebe kao djetetova primarnog skrbnika. Zapamtite da kao najvažnija osoba u životu svog djeteta trebate brinuti o sebi, zdravo se hraniti, piti puno vode i vježbati kad god možete.