Budući da sam imala tu sreću da nikada nisam morala ići na dijetu, pretpostavljala sam da će 13 kg koje sam dobila u trudnoći kao čarolijom nestati u trenu kada rodim. Stoga, kada sam tjedan dana nakon rođenja kćeri uzbuđeno pokušala odjenuti traperice koje sam nosila prije trudnoće, nisam bila spremna na činjenicu da ih neću moći ni navući preko bokova, a kamoli ih zakopčati. Bio je to šok koji mi je poljuljao samopouzdanje. S vremenom sam ih ipak uspjela odjenuti, ali do tog su trenutka prošla otprilike tri mjeseca.

Prigrlite svoje novo tijelo

Slavite svoje nove obline

Ne budite prestrogi prema sebi zato što još uvijek ne možete ući u stare uske traperice. Sada je vrijeme da uživate u svojim ženstvenim oblinama, usredotočite se na brigu o sebi i svom djetetu te date tijelu vremena da se oporavi.

Što se dogodilo mom tijelu?

Normalno je željeti da se vaše tijelo vrati na staro, no trebate biti blagi prema sebi i sjetiti se da je u vama devet mjeseci raslo dijete. „Obasipaju nas apsurdnim fotografijama slavnih majki u bikinijima nekoliko tjedana nakon poroda. No ne zaboravite da one imaju osobne trenere i već nekoliko dana nakon poroda nevjerojatno intenzivno vježbaju, što nipošto nije dobra ideja“, ističe osobna trenerica Sarah Maxwell (www.sarahmaxwell.co.uk). „Očekujte da će vam trebati 9-12 mjeseci da izgubite trudničke kilograme i počnete se osjećati kao prije.“

U međuvremenu naučite voljeti svoje nove obline, nosite odjeću koja će im laskati, jedite zdravo i lagano vježbajte. I naravno uživajte u majčinstvu.

„Situaciji biste trebali pristupiti tako da prigrlite svoju novu figuru i nosite odjeću čiji kroj i stil odgovaraju trenutnom izgledu vašeg tijela. Ne vršite pritisak na sebe misleći da sve dobivene kilograme morate izgubiti u nekoliko tjedana“, kaže modna stilistica Lisa Talbot (www.lisatalbot.co.uk).

Većina se žena nakon poroda najviše žali na izgled trbuha. „Nitko vas ne upozori na to koliko mu vremena može trebati da se izravna. Nitko me nije pripremio na to da će moj trbuh nakon rođenja prvog djeteta nalikovati okrugloj, mlohavoj lopti. Čak je i moj suprug bio iznenađen takvim njegovim izgledom. Morate znati da je to u potpunosti normalno“, ističe Sarah Maxwell.

Maternici je potrebno 4-6 tjedana da se vrati na veličinu prije trudnoće. Dojenje i lagana tjelovježba pomoći će vam da brže izravnate i učvrstite trbuščić, no svejedno će vam za to trebati nekoliko mjeseci.

Drugi dijelovi tijela na kojima žene primjećuju promjene su bokovi i bedra. Šetnja s djetetom u kolicima, satovi vježbanja za novopečene mame i jednostavne vježbe za jačanje mišića koje možete izvoditi kod kuće pomoći će vam da se brže učvrstite.

Nosite odjeću koja će laskati vašim novim oblinama

Kupite li nekoliko pomno odabranih komada i dalje možete izgledati izvrsno i osjećati se samopouzdano, a istovremeno dati tijelu vremena da se oporavi. Lisa Talbot ima nekoliko savjeta za vas:

  • „Vašem će tijelu najviše laskati majice rezane ispod grudi ili bluze stisnute ispod struka koje slobodno padaju preko trbuščića. Izbjegavajte pripijenu odjeću koja naglašava središnji dio tijela.
  • Možete nositi i odjeću koja prati liniju tijela, no ona treba imati puno nabora na području struka kako bi prikrila trbuščić.
  • Odaberite kaput koji ispod ovratnika ima dva ili tri gumba, a potom se širi i ne prianja uz trbuščić. Izbjegavajte debele prošivene kapute i kapute s pojasom.
  • Hlače visokog struka savršen su odabir jer će prekriti i izravnati trbuščić. Nosite ih uz bluze stisnute ispod struka.
  • Suknje ravno krojenog prednjeg dijela koje se kopčaju na boku izravnat će figuru. Odaberite suknje od žerseja i kože ili suknje na preklop A-kroja.
  • Izgledat ćete sjajno i u haljinama-tunikama ili haljinama s puno nabora na području struka.
  • Kako biste svoju odjevnu kombinaciju brzo i jeftino osvježili, koristite modne dodatke kao što su upečatljivi komadi nakita ili šareni šalovi.

Tetošite se

Novopečenim mamama pronalazak vremena za sebe nisko je na listi prioriteta. No ako si posvetite barem nekoliko minuta dnevno, to će se odraziti na vaše raspoloženje i pomoći vam da ponovno izgradite samopouzdanje.

„Svakog sam dana 10 minuta vježbala jogu. To me smirivalo, a i pomoglo mi je učvrstiti trbuščić“, kaže Kathryn (38).

„Svaka dva tjedna počastila bih se manikurom. Osjećala sam se glamurozno i njegovano“, prisjeća se Anna (35).

„Svakih šest tjedana odlazila sam na tretmane bojanja trepavica kako se ne bih morala gnjaviti s maskarom, a i dalje se osjećati elegantno i sređeno“, kaže Kate (32).

„Počastila sam se s nekoliko novih grudnjaka kako bih istaknula svoje bujnije grudi. Tako sam se osjećala privlačno i manje me brinulo to što mi traperice ne pristaju“, ističe Jane (40).

Ojačajte samopouzdanje

Ako vam je samopouzdanje poljuljano jer se osjećate kao da vaše tijelo zapravo nije vaše, poduzmite neke korake da si popravite raspoloženje.

  • Svakog dana iziđite u kratku šetnju. Svjež zrak i tjelovježba potiču izlučivanje hormona sreće.
  • Usredotočite se na svoje najveće prednosti. Ako imate lijepu kosu, istaknite je novom frizurom i bojom.
  • Svakog se dana namirišite omiljenim parfemom kako biste si popravili raspoloženje i osjećali se glamurozno.
  • Svakodnevno se podsjetite da je vaše čudesno tijelo stvorilo predivno dijete.
  • Zbog koga osjećate pritisak da izgledate savršeno? Zasigurno ne zbog djeteta - njemu ste već sada savršeni.

Povratak u formu

Zdrava prehrana i lagana tjelovježba pomoći će vam da postupno izgubite višak kilograma - a usto i smanjiti vjerojatnost njihova povratka.

  • Jedite barem pet obroka voća i povrća na dan.
  • Ne preskačite doručak - manja je vjerojatnost da ćete sredinom prijepodneva grickati nezdravu hranu.
  • U svaki obrok uključite ugljikohidrate kao što su kruh, riža ili tjestenina.
  • Slatkim grickalicama, čipsom, keksima i čokoladom počastite se povremeno, nemojte da oni budu dio vaše svakodnevne prehrane.

Vježbanje prilagodite trenutnim okolnostima

„Sada nije vrijeme da započnete novi režim vježbanja visokog intenziteta. Pilates je izvrstan za novopečene mame jer uz njega postajete svjesni svog tijela i držanja, a usto jačate trbušne mišiće. Šetnja s djetetom u kolicima je besplatna i jednostavna, a za nju vam ne treba ni dadilja“, kaže Sarah Maxwell. Također preporučuje da krenete na satove vježbanja za novopečene mame te da napravite playlistu svojih omiljenih pjesmama i plešete uz njih kad god je to moguće. „Nemojte čekati da dijete zaspi - uživat će gledajući vas.“