Velike promjene, čak i one istinski dobre, često su uznemirujuće. Dolazak djeteta velika je promjena, koja utječe na vaše postupke, sliku o sebi, stvari o kojima se brinete, a zacijelo i količinu sna. Potpuno je normalno ne osjećati cijelo vrijeme ushićenje i to ne znači da s vama nešto nije u redu (međutim, ako ste izrazito potišteni, svakako bi bilo dobro da se obratite liječniku, primalji ili patronažnoj sestri, jer oni vam mogu pomoći).

Postoji puno toga što možemo učiniti kako bismo si povećali izglede da budemo sretniji, kao i mnoštvo dokaza koji svjedoče o koristima tehnika kognitivno-bihevioralne terapije (KBT).

Jedna od ovih tehnika uključuje jednostavno vođenje bilježaka o raspoloženju i malim stvarima koje svakodnevno radimo, a koje nam pružaju osjećaj ponosa i sreće. Sve što vam treba jest bilježnica ili neko drugo sredstvo za vođenje bilježaka - telefon, računalo... Isprobajte i vi ovu tehniku.

Svakodnevno bilježite

Svoje raspoloženje na ljestvici od nula do deset, pri čemu nula označava da se osjećate najgore dosad, a deset najbolje dosad. Jedan od ciljeva ove aktivnosti jest omogućiti vam da vidite kako će se vaše raspoloženje mijenjati tijekom tjedna, a ujedno može biti ohrabrujuće shvatiti da će ocjena vašeg raspoloženja ponovno iznositi 7/10, iako je jučer bila 3/10. Također vam može pomoći da uočite određene obrasce, primjerice postoje li dani kada ste uvijek sretni te kada obično radite određene stvari.

Jednu stvar u kojoj ste uživali

Može biti riječ o sitnici. Može to biti prvi gutljaj čaja koji ste uspjeli popiti prije nego se ohladio zato što ste morali mijenjati pelenu. Može to biti miris djetetove glavice. Može to biti osjećaj kada ste nanijeli novu kremu za ruke. Ništa nije beznačajno. Ova aktivnost natjerat će vas da primijetite sitnice i obratite pažnju na male stvari koje vam pričinjavaju užitak.

Jednu stvar na koju ste bili ponosni

I ovdje može biti riječ o sitnici. Možda ste ustali iz kreveta iako ste bili iscrpljeni. Možda ste se unatoč svim obvezama uspjeli otuširati. Možda ste se podsjetili da uspješno preživljavate izazov koji sa sobom nosi činjenica da jedna malena osoba u potpunosti ovisi o vama. Ova aktivnost natjerat će vas da primijetite stvari koje ste uspjeli napraviti, umjesto da pažnju pridajete onome što niste napravili.

Osim toga, možda ćete početi primjećivati male stvari koje vam pričinjavaju užitak i postignuća koja lako možete ponoviti.

Dakle:

  1. Raspoloženje na ljestvici od nula do deset
  2. Jedna stvar u kojoj ste uživali
  3. Jedna stvar na koju ste bili ponosni

Vodite ove bilješke tijekom najmanje tjedan dana i vidite kako će vam ići... Ali nemojte biti prestrogi prema sebi ako to zaboravite napraviti, jednostavno si čestitajte ako to napravite. Ako koristite bilježnicu, lakše ćete je popunjavati ako je stavite na lako dostupno mjesto. Javite nam kako ide.