Umor nakon poroda jedan je od najvećih izazova majčinstva. Iako je normalna pojava, to ne znači da vas neće iznenaditi. Iscrpljenost vas može onesposobiti, a u kombinaciji s poslom novopečene majke može uzdrmati vašu sliku o sebi. Možda ćete se osjećati ranjivo, biti razdražljivi, ponekad i plačljivi te neutješni.

Ljudi često zaboravljaju koliko je fizički, psihički i emocionalno naporno imati malo dijete. U prvim će vas danima porođajni kanal i dalje boljeti i još ćete krvariti. Ako vam je međica pukla tijekom poroda ili je izvedena epiziotomija, osjećat ćete bol i svrbež zbog cijeljenja šavova. Ako ste rodili carskim rezom, pokretljivost će vam biti ograničena, baš kao što je slučaj kod svih invazivnih kirurških zahvata. Nelagodu će vam uzrokovati i pojava mlijeka te privikavanje na novu rutinu hranjenja, neovisno o tome za koji se oblik hranjenja odlučite.

Nemojmo zaboraviti ni na neupitnu napetost u želji da budete što bolja majka: nastojat ćete se uvjeriti da ste dobra majka koja zna i koje će uvijek znati što je najbolje za njezino dijete. Kada budete spavali, san će vam vjerojatno biti isprekidan i nećete se osjećati odmorno nakon njega. I sve to u vrijeme kada budete učili kako upoznati svoje dijete i osjećali poriv da zadovoljite svaku njegovu potrebu.

Svi ti aspekti majčinstva crpe energiju, a mi ih navodimo ovdje kako bismo vam pokazali da doista postoje stvarni razlozi zbog kojih se osjećate neopisivo umorno i kako bismo napokon prekinuli šutnju o tome kako prvi tjedni roditeljstva uistinu izgledaju.

Znajte da će doći vrijeme kad će taj umor nestati. Većina majki u nekom se trenutku osjeća poput vas sada i stoga nemojte biti prestrogi prema sebi. Ovaj neopisiv umor nije znak slabosti ni lošeg majčinstva. Sasvim se dobro snalazite u ovom i inače iscrpljujućem početnom razdoblju majčinstva.

Mislim da je prvi mjesec najgori, dok su drugi i treći nešto lakši. Za mene su stvari postale lakše nakon četvrtog mjeseca.

- Petra, mama šestomjesečnog djeteta

Dežurati 24 sata dnevno vrlo je teško, pa vas može razljutiti kada vam drugi kažu da se odmorite dok dijete spava. Da, odmor je važan. Pa kako da onda prebrodite ovo razdoblje?

  • Priznajte sebi i drugima koliko ste umorni.
    Nemojte dopustiti ni sebi ni drugima da umanje vrlo stvaran osjećaj očaja koji nedostatak sna može potaknuti. Voljeti svoje dijete ne znači da se morate pretvarati da je svaki trenutak savršen.
  • Zamolite za pomoć.
    Biti dobra majka ne znači da morate biti savršeni. Mnogi dobri prijatelji i članovi obitelji žele vam pomoći, ali možda ne znaju instinktivno kako – recite im točno što trebate. Sada je vrijeme da pitate: „Možeš li mi pomoći razvjesiti rublje?“
  •  Zdravo se hranite i uzimajte multivitamin za povećanje energije
    U prvim tjednima zamolite prijatelje i članove obitelji da vam donesu veće porcije kuhane hrane, koje možete podijeliti i zamrznuti.
  • Nastojte se odmoriti dok vam dijete spava.
    Činite to kad god možete.  Nekoliko minuta odmora pomoći će vam da sačuvate energiju. Ovdje se ne radi o ugađanju samome sebi ni o ravnodušnosti. Morate se odmoriti da biste se fizički oporavili i prikupili snagu za suočavanje s novim, vremenski zahtjevnim izazovima.

Ponekad ono za što mislite da je poslijeporođajni umor može biti nešto drugo. Ako umor ne prolazi i ne primjećujete nikakvo poboljšanje, možda patite od poslijeporođajne depresije, hormonske neravnoteže poput hipotireoze ili nedostatka minerala, primjerice željeza. Vi sami sebe najbolje poznajete i znat ćete ako nešto nije u redu, pa se nemojte ustručavati razgovarati sa svojom patronažnom sestrom ili liječnikom.

Kao što jedna novopečena mama kaže:

Činjenica da vam se tijelo fizički „ugasi“ nakon rođenja tog malog čuda doima se poput okrutne šale! Zašto ne bi proizvodilo malo više adrenalina da vam pomogne prebroditi prvih šest mjeseci?

- Cyndi, mother to 8 week old baby.

 

Naana Orleans- Amissah

http://www.huffingtonpost.co.uk/naana-orleansamissah/