Prije nego što ste postali majka, vjerojatno ste imali predodžbu o tome kako će majčinstvo izgledati. Budući da nas časopisi i reklame stalno obasipaju slikama spokojnih majki i djece, možda ste zamišljali rijeku zagrljaja u predivno pospremljenoj kući, jer dok je dijete spavalo mogli ste obaviti kućanske poslove. A onda otkrijete da je stvarnost drugačija. Dijete neprestano trebate hraniti, tješiti ili uspavljivati. Osjećate se iscrpljeno i razdražljivo, a za ispunjavanje vlastitih potreba imate jako malo vremena.

How to manage stress through being mindful

Možda ćete se osjećati kao hrčak na kotaču dok vam se po glavi bjesomučno vrte svi poslovi koje ne možete obaviti zato što morate držati dijete u naručju ili se brinuti o njemu, i to može biti iscrpljujuće. Česte negativne ili stresne misli mogu utjecati na vaše zdravlje i svakodnevno raspoloženje.

How to manage stress through being mindful

Usredotočena svjesnost popularan je način kontroliranja takvih misli. Ona iziskuje prihvaćanje trenutačne situacije umjesto brige o budućnosti ili razmišljanja o boli i ljutnji iz prošlosti. Donosimo vam nekoliko tehnika koje možete isprobati kad se sljedeći put budete osjećali preopterećeno:

  1. U sebi ili naglas govorite što vidite oko sebe. Ako hranite dijete, obratite pažnju na zvukove koje čujete ili osjećaje koje u vama izaziva držanje djeteta u naručju, ili pak promatrajte sve detalje na djetetovu licu ili rukama. Možete i promatrati stabla, gledati kako se pomiču na vjetru ili analizirati oblik lišća.
  2. Umjesto da se grizete zbog neobavljenih poslova, usredotočite se na stvari koje ste uspjeli napraviti sastavljanjem popisa 'postignuća'. Zabilježite sve što ste tog dana napravili za sebe i svoje dijete, posebice stvari kao što su mijenjanje pelena, pranje suđa ili tuširanje. Tako ćete uvidjeti koliko toga zapravo napravite svakog dana.
  3. Dok vaše dijete spava, zatvorite oči i osluškujte svoje misli, osjećaje i tijelo. Prepoznajte i prihvatite svaku emociju, primjerice „zabrinuta sam“, „ljuta sam“ ili „osjećam napetost u ramenima“. Uzmite si nekoliko trenutaka da se suočite sa svojim osjećajima i prihvatite ih. Potom nekoliko puta duboko udahnite i izdahnite.

Usredotočena svjesnost ne pomaže svakome, nekima se pokušaj smirivanja uma u stresnom trenutku može činiti nelogičnim. Međutim, svi proživljavamo emocije, a usredotočena svjesnost uči nas da prihvatimo osjećaje koje se u nama razvijaju, umjesto da se osjećamo loše samo zato što se osjećamo loše. To nam osobito pomaže da razumijemo sami sebe kada započinjemo novo poglavlje u životu, kao što je majčinstvo.