Kada je moje dijete imalo tri tjedna, išli smo na dvodnevni izlet. Automobil je bio toliko pretrpan stvarima da je u njemu jedva bilo dovoljno mjesta za dijete. A nismo čak ni spavali u kampu već u kući. Zašto je veličina djeteta obrnuto proporcionalna količini stvari koja mu je naizgled potrebna?

Odgovor je da mu zapravo ne trebaju sve te stvari. Donosimo vam pet načina da smanjite količinu tereta, i onog stvarnog i onog psihičkog, koje sa sobom donosi majčinstvo.

1. Kada očekujete dijete, knjige o odgoju, zdravstveni radnici, obitelj i prijatelji zatrpat će vas savjetima o tome što trebate kupiti za prinovu. Odlučila sam da moram imati mrežu za kolica koja dijete štiti od mačaka. Prije pedesetak godina, kada su roditelji djecu ostavljali da spavaju na otvorenom kako bi „bila na svježem zraku“, ova je mreža vjerojatno bila nužna za zaštitu djeteta od znatiželjne susjedove mačke. No danas se to ne događa. Vjerujte svojim instinktima - samim boravkom u prostoriji možete ocijeniti je li ona pretopla ili prehladna, termometar će vas samo učiniti tjeskobnima. Osim toga, djetetu je svejedno kako je odjeveno. Prihvatite svu rabljenu odjeću koju možete i ne kupujte slatke male opravice koje će u roku od jednog dana biti prekrivene mrljama.

2. Ne zamarajte se kućanskim poslovima. Pa što ako u vašem domu ima nešto prljavštine i nereda? Kada se vaše dijete odmara, i sami biste to trebali činiti. Nemojte se iscrpiti pokušavajući sve održavati čistim i urednim. Kada vam netko ponudi pomoć ili hranu, prihvatite ponudu. Ako je ikako moguće, angažirajte čistačicu, barem jednokratno, ako ne želite da dolazi češće.

3. Kada se budete osjećale iscrpljeno ili emotivno, možda ćete napraviti onu grešku da odete na Facebook ili Instagram i vidite fotografije 'savršenih majki s djecom'. Ono što niste vidjeli, a što se zasigurno dogodilo, jest da su te iste majke uz vrišteće novorođenče izgledale iscrpljeno te kao da su upravo preživjele brodolom. Isključite svijet interneta ako možete. On će i dalje biti tu kada budete spremni za njega.

4. Budući da ćete se osjećati tjeskobno ne samo zbog djeteta, već i zbog svega ostalog, često nećete moći isključiti mozak. Situaciju će još dodatno pogoršavati činjenica da se već cijelu vječnost niste naspavali. Postavite bilježnicu (ili njih šest) na strateška mjesta. Kada se sjetite nečega što trebate napraviti ili vas nešto bude mučilo, zapišite to. Na taj ćete način ove misli osloboditi iz vrtloga u glavi i osjećat ćete se manje opterećeno.

5. Svatko ima mišljenje o tome kako biste trebali odgajati svoje dijete. Savjete poznanika i slučajnih prolaznika možete lako zanemariti (barem se nadamo), no to je teže učiniti kada svoje mišljenje daju članovi vaše obitelji ili pak svekrva. No radi se o VAŠEM, a ne njihovom djetetu. Jedna je moja poznanica majku koja je jadikovala zbog bakterija na priboru za jelo ušutkala rekavši joj da je hranu sama sažvakala prije nego što ju je dala djetetu u usta. Ne trebate ići tako daleko, no većinu pokušaja uplitanja trebali biste moći zaustaviti uz jednostavno: „Hvala, razmislit ću o tome“.