Koliko se samo puta svatko od nas nastojao držati hrabro i rekao „dobro sam“ čak i kada to nije bio slučaj? Tuga nas često tjera da se povlačimo u sebe ili istresamo na druge baš kada su nam oni najpotrebniji. Zamoliti za pomoć je teško.

 

Spontani izlazak: otprilike 45 minuta do kućnih vrata

 

Pravo mučenje...

Užitak koji donose duge vožnje

Uistinu nevjerojatna kakica

A ostatak dana imate samo za sebe...

1 of close

Spontani izlazak: otprilike 45 minuta do kućnih vrata

prev    
 

Kada se dogodi nešto lijepo, kao što je rođenje djeteta, može biti još teže reći da niste sretni. No u tjednima nakon poroda potpuno je normalno osjećati strah, tugu, frustraciju ili izgubljenost.

'Baby blues' (poslijeporođajna tuga), plačljivost i promjene raspoloženja u prvom tjednu mogu biti povezane s hormonskim promjenama uslijed prilagodbe tijela na završetak trudnoće, zbližavanje s djetetom i proizvodnju mlijeka.

No nije za sve kriva kemija. Upravo ste preživjeli porod, koji može biti izvan kontrole i ponekad traumatičan, te se prilagođavate situaciji da ste odgovorni za dijete, a jako malo spavate. Ne postoje priručnici koji će vam reći što činiti, ali tu je zato milijun ljudi i mišljenja, stoga se lako osjećati kao da sve radite krivo.

Ne morate reći da ste dobro. Promjene raspoloženja su normalne. To ne znači da se ne možete nositi sa situacijom niti da ste loša majka.

Ponekad vam samo dijeljenje osjećaja s drugima može pružiti olakšanje.

Kako zamoliti za pomoć:

  • Razmislite o tome kakav biste savjet dali prijatelju koji je uzrujan... Biste li mu rekli da svoje osjećaje zadrži za sebe? Ili da ih podijeli s nekim?
  • Razmislite o tome s kim biste sve mogli razgovarati? Potrudite se da nikoga ne isključite bez razmišljanja. S kim biste najradije razgovarali?
  • Želite li da ta osoba samo zna kako se osjećate ili da vam u nečemu pomogne?
  • Probajte s njom razgovarati neometano, makar i na pet minuta, dajući joj do znanja da želite razgovarati o nečemu važnom: „Možemo li nakratko razgovarati?“
  • Objasnite joj kako se osjećate i kažite da vam treba pomoć.
  • Vidite kako će reagirati i nemojte pretpostavljati da vas osuđuje.
  • Ako budete imali osjećaj da vas osoba nije razumjela, ponovno joj objasnite.

Ljudi žele znati kako se zapravo osjećate i što se uistinu krije iza onoga „dobro sam“. Ako s drugima podijelite svoje osjećaje, najvjerojatnije ćete se osjećati bolje, a možda dobijete i praktičnu pomoć. U svakom slučaju vrijedi pokušati.

Promjene raspoloženja ne znače da imate poslijeporođajnu depresiju, no ako potištenost i zabrinutost potraju tjednima, obratite se liječniku.